Sen, to najlepsza regeneracja dla Twojej skóry.


04 listopada, 2019

SEN


Troszcząc się o swoją skórę, stosując odpowiednią pielęgnację, zabiegi kosmetologiczne i dietę, nie należy zapominać o śnie. Sen odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. Jego brak prowadzi do problemów z samopoczuciem, koncentracją, pamięcią, zdrowiem. Mała ilość snu odbija się również na naszym wyglądzie oraz kondycji skóry.

Sen jest naturalnym stanem czynnościowym organizmu niezbędnym do jego prawidłowego funkcjonowania.
Dorosły człowiek zazwyczaj potrzebuje od 7 do 9 godzin snu na dobę.
Zarówno zbyt mała ilość snu, jak i zbyt duża nie będą dla nas korzystne. Nie należy zapominać, również o jakości snu.


Noc to czas na regeneracje i właśnie wtedy nasza skóra pracuje na zwiększonych obrotach. Zwiększa się intensywność podziałów komórkowych, wzrasta temperatura i mikrokrążenie, a toksyny wyrzucane są do układu limfatycznego. Zregenerowana skóra lepiej bronić się będzie przed czynnikami zewnętrznymi.
 

Jakie hormony wytwarzane są podczas snu?

MELATONINA (hormon o najsilniejszym działaniu naprawczym). Jest silnym antyoksydantem, który pomaga chronić komórki skóry przed wolnymi rodnikami. Więc niedosypianie może prowadzić do stresu oksydacyjnego. A pod wpływem stresu oksydacyjnego, skóra traci jędrność i elastyczność oraz nadmiernie się wysusza.

SOMATOTROPINA (hormon wzrostu), dzięki któremu regeneracja przebiega bardziej intensywnie. Podczas snu mechanizmy ochronne skóry zostają nieco osłabione. Warto wykorzystać ten fakt podczas dobierania produktów pielęgnacyjnych. Ponieważ, skóra staje się bardziej chłonna i dochodzi do lepszego przysfajania składników odrzywczych z kosmetyków.

KORTYZOLU (hormon stresu). Zła jakość snu prowadzi do zwiększenia jego poziomu. Potem dochodzi do zaburzeń produkcji melatoniny.

W nocy mitochondria odbudowują wykorzystany w ciągu dnia Koenzym Q10, który odpowiada za produkcję ATP, czyli "paliwa" każdej komórki naszego organizmu. Im więcej Koenzymu Q10 jest w naszych komórkach tym skóra wolniej się starzeje i jest bardziej odporna.
(więcej na temat CoQ10 pisałam tutaj).


Skóra, a brak odpowiedniego snu:

√ Spuchnięte powieki.
√ Cienie pod oczami.
√ Poszarzała cera. 

√ Przesuszenie i odwodnienie skóry. 
√ Utrata elastyczności i jędrności.
√ Większa tendencja do powstawania przebarwień.
√ Nasilenie zmian trądzikowych i innych defektów skórnych.
√ Pojawienie się infekcji skórnych, co jest spowodowane spadkiem odporności.



Jak zadbać o jakość snu?

Warto zadbać też o kilka czynników, które pozwolą nam osiągnąć spokojny i głęboki sen, bo właśnie wtedy skóra naprawia się najlepiej.
1. Zawsze zmywaj makijaż i dokładnie oczyszczaj skórę.
2. Przed snem nie korzystaj z urządzeń mobilnych.
3. N
ie spożywaj posiłków tuż przed pójściem spać. Pobudza to pracę żołądka, rozregulowuje się układ hormonalny i dochodzi do wyrzutu insuliny.

4. Zadbaj o właściwą temperaturę w pokoju, odpowiednią poduszkę i materac.
5. Unikaj kofeiny i alkoholu, napojów energetycznych tuż przed pójściem spać.
6. Zapewnij sobie ciszę i ciemność.
7. Warto zainwesotwać w oczyszczacz oraz nawilżacz powietrza.




Zobacz także:


gabinet komsetyczny nowy sącz
ul. Sobieskiego 1A
Nowy Sącz
pn-pt 10:00-18:00
sob 9:00-14:00